STUDENTS’ STRATEGIES IN FACING COMPUTER-BASED MADRASAH EXAM (UMBK) ON ENGLISH LESSON | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION

Electronic Theses and Dissertation

Universitas Syiah Kuala

    THESES

STUDENTS’ STRATEGIES IN FACING COMPUTER-BASED MADRASAH EXAM (UMBK) ON ENGLISH LESSON


Pengarang

RIZKI MAULANA - Personal Name;

Dosen Pembimbing

Asnawi - 197411052001121003 - Dosen Pembimbing I
Saiful - 197202222001121002 - Dosen Pembimbing II



Nomor Pokok Mahasiswa

1706202020024

Fakultas & Prodi

Fakultas KIP / Pendidikan Bahasa Inggris (S2) / PDDIKTI : 88103

Penerbit

Banda Aceh : Program Studi Magister Pendidikan., 2021

Bahasa

English

No Classification

371.26

Literature Searching Service

Hard copy atau foto copy dari buku ini dapat diberikan dengan syarat ketentuan berlaku, jika berminat, silahkan hubungi via telegram (Chat Services LSS)

Ujian Nasional (UN) telah diganti menjadi Asesmen Kompetensi Minimum (AKM). Menteri Pendidikan dan Kebudayaan memiliki Surat Edaran (SE) Nomor 1 Tahun 2021 tentang penghapusan ujian akhir dan pelaksanaan ujian sekolah dalam keadaan darurat penyebaran Corona Virus Disease (Covid-19). Salah satu dampak paling signifikan bagi siswa kelas IX adalah dihapuskannya Ujian Nasional (UN) dan diganti dengan Ujian Madrasah Berbasis Komputer (UMBK) yang diselenggarakan oleh sekolah masing-masing. Penelitian kuantitatif dan kualitatif ini mengkaji strategi siswa, hambatan siswa dan bagaimana guru merancang soal-soal dalam menghadapi Ujian Madrasah Berbasis Komputer (UMBK) melalui angket dan wawancara. Subjek penelitian ini adalah 95 siswa kelas IX 1, IX 2, IX 3 dan IX 4 dan dua orang guru bahasa Inggris MTsN 1 Aceh Selatan. Hasil penelitian menunjukkan, lebih dari 50% siswa menggunakan banyak strategi dalam menghadapi Ujian Madrasah Berbasis Komputer (UMBK). Kemudian, saat diadakan Ujian Madrasah Berbasis Komputer (UMBK) ditemukan kurang dari 40% siswa menemukan kendala. Lebih lanjut, para guru membahas bahwa Ujian Madrasah Berbasis Komputer (UMBK) dapat menjadi salah satu ujian yang tepat untuk meningkatkan kompetensi siswa dalam Pelajaran Bahasa Inggris.

National Exam (UN) has been changed into Minimum Competency Assessment (AKM). However, Minister of Education and Culture has Circular Letter (SE) Number 1 of 2021 concerning the elimination of final examination and implementation of school examination in an emergency for the spread of Corona Virus Disease (Covid-19). One of the most significant effect for students of class IX was the elimination of National Exam (UN) and replaced with Computer-Based Madrasah Exam (UMBK) administered by their respective schools. This quantitative and qualitative research investigated the students’ strategies, students’ obstacles and how the teachers design the questions in facing Computer-Based Madrasah Exam (UMBK) through a questionnaire and interview. The subject of this research were 95 students from class IX 1, IX 2, IX 3 and IX 4 and two English teachers of MTsN 1 South Aceh. The result showed, more than 50% of the students used many strategies in facing Computer-Based Madrasah Exam (UMBK). Then, when Computer-Based Madrasah Exam (UMBK) held found that less than 40% of the students found obstacles. Furthermore, the teachers discussed that Computer-Based Madrasah Exam (UMBK) may be one of the appropriate exams to increase students’ competence in English Lesson.

Citation



    SERVICES DESK