//

USING ROSETTA STONE SOFTWARE AS MEDIA IN TEACHING ENGLISH VOCABULARY (AN EXPERIMENTAL STUDY AT SDN NO. 02 LHOKSUKON, ACEH UTARA)

BACA FULL TEXT ABSTRAK Pemesanan Versi cetak
Pengarang Hanif - Personal Name

Abstrak/Catatan

ABSTRACT Hanif, 2014. Using Rosetta Stone Software as Media in Teaching English Vocabulary. (An Experimental study at SDN No. 02 Lhoksukon). Thesis. Graduate Program in English Education, Syiah Kuala University. Darussalam – Banda Aceh. Advisors: (1) Prof. Darni M. Daud, Ph.D. (2) Dr. Sofyan A. Gani, M.A. Key Words: Rosetta Stone Software, Teaching vocabulary, Media This study is about the use of Rosetta Stone Software as media in teaching English vocabulary. The aim of this study is to examine the effectiveness of using Rosetta Stone Software in teaching vocabulary. The data were obtained from 64 students who belong to the two classes (groups), the control group and the experimental group, as the representative of all fifth grades of SDN No 02 Lhoksukon, Aceh Utara. The writer took two classes randomly for the sample of three parallel classes. The research instruments used to collect the data for this study were pre-test and post-test. The pre-test and the post-test were given to the two classes; the experimental class and the control class. The result of the test was students’ scores of the experimental group and the control group. This result was analyzed by using statistical formula in order to see if there is a significant difference between the students who were taught by direct method and the students taught by using Rosetta Stone Software as the media in teaching vocabulary. The use of Rosetta Stone Software focused on matching the pictures and meaning of some activities of Rosetta Stone Software shown on the screen. The result of test was analyzed by using t- score formula since the population was less than 30. The result of the post-test showed that the mean scores of experimental group was 48.65 before treatment and 72.50 after the treatment, while the control group’s mean score was 49.10 before treatment and 59.5 after the treatment. It shows the scores of two groups were significantly different. The differences from the means of post-test are also significant because it shows that the calculation of the t-test value was 4.16 at level of significance 5% (a = 0.05). Therefore, the alternative hypothesis was accepted and the null hypothesis was rejected. There was a significant difference between the class which applied Rosetta Stone Software as the media and the class which did not use Rosetta Stone Software as the media in the classroom. Using Rosetta Stone Software as media also proves that the treatment has given some effects on students’ vocabulary improvement. ABSTRACT Hanif, 2014. Using Rosetta Stone Software as Media in Teaching English Vocabulary. (An Experimental study at SDN No 02 Lhoksukon). Thesis. Program Pasca Sarjana Pendidikan Bahasa Inggris, Syiah Kuala University, Darussalam, Banda Aceh. Pembimbing: (1) Prof. Darni M. Daud, Ph.D. (2) Dr. Sofyan A. Gani, M.A. Key Words: Rosetta Stone Software, Pengajaran vocabulary, Media Studi ini menggambarkan tentang pembelajaran vocabulary (kosa kata) bahasa Inggris pada siswa kelas lima SDN No 02 Lhoksukon, Aceh Utara dengan mengunakan Rosetta Stone Software sebagai media pembelajaran. Tujuan penelitian ini yaitu untuk mengkaji pengaruh penguasaan vocabulary pada siswa siswi kelas 5 SDN No Lhoksukon dengan menggunakan Rosetta Stone Software sebagai media pembelajaran. Data diambil dari 64 murid yang berasal dari dua kelas yang disebut dengan kelas experimen dan kelas kontrol yang merupakan wakil dari keseluruhan siswa kelas 5 di sekolah SDN No 02 Lhoksukon, Aceh Utara. Penulis mengambil sampel penelitian ini secara acak, sehingga terpilih kelas 5a sebagai kelas experimen dan 5b sebagai kelas control, dimana setiap kelas mempunyai 32 murid. Instrumen yang di pakai dalam penelitian ini adalah bentuk tes awal dan tes akhir. Hasil tes dianalisis dengan mengunakan rumusan statistika (SPSS 17). Upaya ini dimaksudkan untuk mencari adanya perbedaan antara pengajaran bahasa Inggris yang mengunakan Rosetta Stone Software sebagai media pembelajaran kosa kata pada siswa dan pengajaran direct method sehingga mengetahui sejauh mana perbedaan antara keduanya. Untuk mengetahui hasil keduanya, penulis memakai rumus t score, karena sampel penelitian kurang dari 30 orang. Dari hasil test akhir dari setiap kelas ditemukan nilai mean (rata-rata) dari kelas experimen sebelum diterapkan Rosetta Stone Software dikelas adalah 48.65 dan sesudah 72.5, dan nilai kelas konrol sebelum perlakuan (treatment) 49.10 dan nilai akhir 59.5. Hal ini bisa kita lihat adanya perbedaan nilai kedua kelas tersebut, dimana nilai t adalah 4.16 lebih tinggi dari koefisien tes t itu sendiri dimana limit nilai dengan selisih a 0.05 atau 5%. Oleh sebab itu, maka hipotesis alternatif diterima dan hipotesis ditolak. Dengan demikian jelas terlihat adanya perbedaan yang disebabkan oleh pengunaan Rosetta Stone Software sebagai media dan kelas yang tidak mengunakannya didalam kelas. Penggunaan Rosetta Stone Software sebagai media pengajaran bahasa Inggris telah memberikan beberapa pengaruh dalam penguasaan kosa kata pada siswa.

Tempat Terbit
Literature Searching Service

Hard copy atau foto copy dari buku ini dapat diberikan dengan syarat ketentuan berlaku, jika berminat, silahkan hubungi via telegram (Chat Services LSS)

Share Social Media

Tulisan yang Relevan

STRATEGIES IN TEACHING VOCABULARY TO YOUNG LEARNERS (A DESCRIPTIVE STUDY IN KIDDOS ENGLISH SCHOOL) (Aisyaranur, 2019)

THE USE OF MEDIA IN TEACHING ENGLISH (A SURVEY RESEARCH AT SMPN 19 BANDA ACEH) (Rahmati, 2017)

THE OVERVIEW OF CONTEXTUAL TEACHING AND LEARNING (CTL) IN TEACHING AND LEARNING ENGLISH FOR RNELEMENTARY SCHOOL LEVEL RN(A LIBRARY RESEARCH) (Fajrinur, 2014)

THE USE OF TOTAL PHYSICAL RESPONSE (TPR) METHOD IN TEACHING ENGLISH VOCABULARY TO YOUNG LEARNERS(EXPERIMENTAL STUDY AT SD NEGERI 19 BANDA ACEH) (zul fitriana, 2014)

TEACHING ENGLISH VOCABULARY BY APPLYING MAKE A MATCH TECHNIQUE (AN EXPERIMENTAL STUDY AT SMPN 18 BANDA ACEH) (Ratna Zawil, 2015)

  Kembali ke sebelumnya

Pencarian

Advance



Jenis Akses


Tahun Terbit

   

Program Studi

   

© UPT. Perpustakaan Universitas Syiah Kuala 2015     |     Privacy Policy