THE EFFECTIVENESS OF USING GUESSING GAME TO IMPROVE ENGLISH WRITING SKILL (AN EXPERIMENTAL STUDY OF SEVENTH GRADE STUDENTS AT SMP NEGERI 10 KOTA BANDA ACEH) | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION

Electronic Theses and Dissertation

Universitas Syiah Kuala

    SKRIPSI

THE EFFECTIVENESS OF USING GUESSING GAME TO IMPROVE ENGLISH WRITING SKILL (AN EXPERIMENTAL STUDY OF SEVENTH GRADE STUDENTS AT SMP NEGERI 10 KOTA BANDA ACEH)


Pengarang

CUT PUTRO HUMAIRA - Personal Name;

Dosen Pembimbing

Iskandar AS - 197810252003121004 - Dosen Pembimbing I
Syamsul Bahri YS - 196001101989031003 - Dosen Pembimbing II
Asnawi - 197411052001121003 - Penguji
Diana - 197910012006042001 - Penguji



Nomor Pokok Mahasiswa

1806102020047

Fakultas & Prodi

Fakultas KIP / Pendidikan Bahasa Inggris (S1) / PDDIKTI : 88203

Penerbit

Banda Aceh : Fakultas KIP., 2022

Bahasa

Indonesia

No Classification

372.623

Literature Searching Service

Hard copy atau foto copy dari buku ini dapat diberikan dengan syarat ketentuan berlaku, jika berminat, silahkan hubungi via telegram (Chat Services LSS)

Menulis adalah keterampilan penting yang harus dimiliki saat belajar bahasa Inggris. Siswa harus bisa menulis dalam bahasa Inggris. Siswa di SMPN 10 Banda Aceh masih memiliki keterampilan menulis yang kurang baik. Siswa mengalami kesulitan dengan menulis, terutama teks deskriptif. Hal ini disebabkan karena kurangnya semangat serta kelas yang monoton. Akibatnya, peneliti tertarik menggunakan Guessing Game untuk membantu siswa meningkatkan keterampilan menulis mereka pada teks deskriptif. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk melihat apakah Guessing Game dapat membantu siswa kelas 7 SMPN 10 Banda Aceh dalam meningkatkan kemampuan menulis teks deskriptif. Penelitian ini mengambil pendekatan kuantitatif dan menggunakan desain pre-experimental dengan desain one-group pre-test post-test. Sampel dalam penelitian ini adalah 28 siswa dari total populasi 89 siswa. Pengumpulan data dilakukan dengan pre-test dan post-test. Dari pre-test hingga post-test, temuan penelitian ini menunjukkan peningkatan yang signifikan. Hal ini terlihat dari peningkatan skor rata-rata dari 37,23 menjadi 68,21, serta peningkatan pada masing-masing indikator rata-rata sebesar 79 persen. Jelas bahwa Ha diterima dan Ho ditolak. Hasilnya, Guessing Game efektif dalam meningkatkan keterampilan menulis teks deskriptif siswa.

Writing is a crucial skill to have while learning English. Students must be able to write in English. Students at SMPN 10 Banda Aceh still have poor writing skills. Students continue to struggle with writing, particularly descriptive text. This is due to a lack of enthusiasm as well as monotonous classes. As a result, researcher was interested in using guessing games to help students improve their writing skills on descriptive text. The purpose of this study is to see if guessing games could help 7th grade students at SMPN 10 Banda Aceh improve their ability to write descriptive text. This research takes a quantitative approach and uses a pre-experimental design with a one-group pre-test post-test design. The sample for this study was 28 students from a total population of 89 students. The data was gathered by pre-tests and post-test. From the pre-test to the post-test, the findings of this study indicated a significant increase. This is seen by the increase in the average score from 37.23 to 68.21, as well as the improvement in each indicator by an average of 79 percent. It is clear that Ha has been accepted and Ho has been rejected. As a result, guessing games are effective in improving students’ descriptive text writing skills.

Citation



    SERVICES DESK